2009-02-02

Mina första DT alster för MiMa´s Scrapbooking

Om du tittar riktigt noga på fotot så ser du lite roliga swirls och blommor på det. De är sådant jag redigerat och lekt med på PSE 7, de är inte rub-ons eller något sånt! I övrigt så ville jag ha en "extrem" lo på mina nybadade barn. Fotot passade så perfekt till dessa grunge papper och jag är så tacksam att jag fick skapa med dessa! Titeln är stämplad och embossad med ett gammalt alfabet från See D´s, finns ej i butiken men Maria skulle kolla upp om det fortfarande såldes!

Produkter: Hobbycafé - Hip Hop och Grafitti, Bazzill svart CS, QK Brackets - clearstamp, Tim Holtz Emboss pad, Tim holtz distress ink pad - Walnut Stain och Brushed Corduroy, Zig Writer svart och röd.
På nummer två har jag lekt loss med mina distressdynor! De fläckiga tagsen var från början vita, jag har använt vatten och dynor och lagt tagsen i det! Kommer säkert att visa tekniken i bloggen inom snar framtid, det är en av Tim Holtz tips och tricks! På tagsen har jag sedan satt rubons. Ramen har jag doodlat och journalingen är handskriven.

Produkter: Hobbycafé - The Wall, Bazzill - svart CS, Maya road rubons, tag -bingobricka, Punchinella - blå, Zig Writer - svart, Signo Uniball - vit, texture brads - svarta, Tim holtz distress ink pad - Fired Brick och Black Soot och QK Holly alfabete.

Jag vet inte om alla produkter kommit in i webshoppen ännu, men håll utkik de är där snart!
Tack för att du tittar in! /Pia

5 kommentarer:

Kamilla sa...

OMG!! vad snygga, och penslarna i PS är riktigt roliga :D

Anonym sa...

Åh vilkasnygga Dt-alster!!!
Så läckra och tuffa.

//Jenny/e.j.m

Karin sa...

Vilka häftiga layouter! =) Himla snyggt! =)

TesaB sa...

KALAS!!!
Hur häftiga papper som helst, och du får liksom fram den grungeiga känslan så himla bra!

T.W sa...

Så fräcka de är!
Hoppas de lägger in Hobbycafé-papprena i webshoppen snart, jag blir riktigt inspirerad till att skapa nu pga dina snygga LO's...