2011-12-18

En burk som legat ett tag...


Jag har haft denna burk liggandes utan att visa den, men nu har min blogg varit ouppdaterad några dagar så nu är det dags. Ansiktet på flickan har jag ritat själv. Blev lite sur på att det ena ögat ser ut som att hon har blåtira, men nu kan det få vara så. Hon är inte ett offer i alla fall! :))) Har använt alkoinks och distresser. Armarna och benen är från Zettiology och bröstkorgen har jag ritat själv. Det är stämplat och sedan klippt i lagom form.


Här är en närbild på bokbladen som jag fäst med matte medium och texten är gjord med min Dymo. Gillar kontrasterna på denna burk. Till slut har jag klätt in locket på burken med aluminium tejp som jag målat med olika akrylfärger.


Då är det knappt en vecka kvar innan jul och idag ska jag steka köttbullar. Ha det gott och ta det lugnt i julruschen! XXX Pia