2009-06-05

Doodling av ramar

Att säga doodling var för mig i början jättesvårt, och vad menas egentligen med doodling? När man slår i olika ordböcker så står det klottra, söla osv. Inom scrapbooking betyder doodling att man använder sina pennor på något sätt på sitt alster. De vanligaste är för mig att doodla lite ramar runt de mönstrade pappret eller runt hela lo´n som en ram. Jag har snabbt "klottrat" ner mina favoriter här ovan. Där ser du även de två pennor som går varmast hemma hos mig!

Man kan antingen välja att ha samma mönster på hela lo´n, t ex stygn, eller så kan man blanda som jag gjort här ovan! Hela lo´n kan du se HÄR!

Det går även att måla doodlingen med akrylfärg, vilket jag gjort på den röda lo´n ovan. På blomman har jag använt en vit penna för där var det för småprickigt med akrylfärgen. Denna lo i sin helhet kan du se HÄR!

När jag doodlar cirklar så ritar jag svagt med en blyertspenna och en mall innan, för annars blir det ju inte runt! Här har jag blandat olika mönster och olika pennor så att doodlingen ska framträda på det mönstrade pappret. HÄR ser du den här lo´n i sin helhet!

Det viktigaste när det gäller doodling är att ha bra pennor. Jag har svårt med kletiga pennor och väljer hellre ZIG writer, men det är ju helt en smaksak. Ta fram pennorna nu och doodla på! Länka gärna till ditt doodlade alster under kommentarerna så får jag ser hur du doodlar!
Ha nu en härlig nationaldag imorgon!
Kram DT Pia

Inga kommentarer: